• Så fungerar supportavtalet

    Adtollo tillhandahåller support till våra kunder som en del av det underhålls- och supportavtal som tecknas vid köp eller uppgradering av våra produkter.

    Öppettider

    Supporten är tillgänglig helgfria vardagar må-fre 08:00 – 17:00, via e-post support@adtollo.se, telefon 08-290 660. Lunchstängt 11.00 – 12.00.

    Vem kan kontakta support?

    De användare som har ett giltigt underhållsavtal (Maintenance agreement) har rätt till support i Topocad. Ett licensnummer som har koppling till ett underhållsavtal ska kunna anges vid kontakt med supporten.

    Vad räknas som support och ingår därmed i supportavtalet?

    • Hjälp att lösa problem och besvara frågor om hur Topocads funktioner fungerar och var man kan hitta dessa i programvaran.
    • Felavhjälpning av situationer där problem uppstått på grund av konstaterad bugg i Topocad med moduler.
    • Fel i systemet där data bearbetas uppenbarligen fel, exempelvis import- och exportfunktioner som inte fungerar, felaktiga beräkningar.

    Ärenden utöver ovanstående kan komma att debiteras som löpande konsultation.

    Exempel på fall där supportärende innebär debiterbar konsultation:

    • När ni som kund direkt kontaktar någon konsult/utvecklare för att få hjälp med frågor.
    • Hjälp med konfiguration, systeminställningar eller skapande av ritningsblad, kodtabeller, symboltabeller, attributtabeller eller andra systemfiler.
    • Hjälp med beräkningsfunktioner av mätdata eller nätutjämning.
    • Hjälp med transformationsberäkningar eller att skapa/hitta transformationssamband.
    • Hjälp med terrängmodellering, volymberäkning, redigering av punktmoln eller andra typer av beräkningar av ytor och mängder.
    • Hjälp med sektionsmallar, beräknade sektioner och mängdberäkning av sektioner.
    • Om supporten får in ett supportärende som efter utredning konstateras ha uppstått pga. felaktigt handhavande/användande av systemet.
    • Installation och registrering av systemet på kunds dator och/eller server.