-
Så fungerar supportavtalet
Adtollo tillhandahåller support till våra kunder som en del av det underhålls- och supportavtal som tecknas vid köp eller uppgradering av våra produkter.
Öppettider
Supporten är tillgänglig helgfria vardagar må-fre 08:00 – 17:00, via e-post support@adtollo.se, telefon 08-290 660. Lunchstängt 11.00 – 12.00.
Vem kan kontakta support?
De användare som har ett giltigt underhållsavtal (Maintenance agreement) har rätt till support i Topocad. Ett licensnummer som har koppling till ett underhållsavtal ska kunna anges vid kontakt med supporten.
Vad räknas som support och ingår därmed i supportavtalet?
- Hjälp att lösa problem och besvara frågor om hur Topocads funktioner fungerar och var man kan hitta dessa i programvaran.
- Felavhjälpning av situationer där problem uppstått på grund av konstaterad bugg i Topocad med moduler.
- Fel i systemet där data bearbetas uppenbarligen fel, exempelvis import- och exportfunktioner som inte fungerar, felaktiga beräkningar.
Ärenden utöver ovanstående kan komma att debiteras som löpande konsultation.
Exempel på fall där supportärende innebär debiterbar konsultation:
- När ni som kund direkt kontaktar någon konsult/utvecklare för att få hjälp med frågor.
- Hjälp med konfiguration, systeminställningar eller skapande av ritningsblad, kodtabeller, symboltabeller, attributtabeller eller andra systemfiler.
- Hjälp med beräkningsfunktioner av mätdata eller nätutjämning.
- Hjälp med transformationsberäkningar eller att skapa/hitta transformationssamband.
- Hjälp med terrängmodellering, volymberäkning, redigering av punktmoln eller andra typer av beräkningar av ytor och mängder.
- Hjälp med sektionsmallar, beräknade sektioner och mängdberäkning av sektioner.
- Om supporten får in ett supportärende som efter utredning konstateras ha uppstått pga. felaktigt handhavande/användande av systemet.
- Installation och registrering av systemet på kunds dator och/eller server.